
?
„Ideile au calitatea lor proprie, sunt perfecte, în timp ce lucrurile,
fiind copii ale ideilor, sunt imperfecte!”
(PLATON)
OFERTA EDUCATIONALA
- PARCURGEREA PROGRAMEI ŞCOLARE CONFORM NOULUI CURRICULUM
- ACTIVITĂŢI PE DOMENII EXPERIENŢIALE
- JOCURI ŞI ACTIVITĂŢI DIDACTICE ALESE
- ACTIVITĂŢI DE DEZVOLTARE PERSONALĂ (RUTINE, TRANZIŢII ŞI ACTIVITĂŢI RECUPERATORII, DE RECREERE, DE CULTIVARE ŞI DEZVOLTARE A ÎNCLINAŢIILOR)
CURRICULUM NATIONAL PENTRU INVATAMAT PRESCOLAR aprobat prin O.M. NR. 5233/01.09.2008 este aplicat in Gradinita cu PP Prichindeii printr-un curriculum la decizia gradinitei, in care se îmbina idei ale pedagogiei tradiţionale autohtone cu ideile pedagogiilor alternative moderne din lume, procesul de învăţare fiind unul lejer, în care copilul învaţă o serie de lucruri noi, stabilindu-şi singur sau, uneori împreună cu educatoarele, atât subiectul învăţării cât şi limita.
Elaborarea prezentului Curriculum prefigurează patru mari tendinţe de schimbare care sunt preluate in Curriculum la decizia unitatii:
– Diversificarea strategiiilor de predare-învăţare-evaluare cu accent deosebit pe:
a) Metodele activ-participative, care încurajează plasarea copilului în situaţia de a explora şi de a deveni independent;
b) Jocul, ca formă fundamentală de activitate în copilăria timpurie şi formă de învăţare cu importanţă decisivă pentru dezvoltarea şi educaţia copilului;
c) Evaluarea, care ar trebui să urmărească progresul copilului în raport cu el însuşi şi mai puţin raportarea la norme de grup (relative).
– Mediul educaţional trebuie să permită dezvoltarea liberă a copilului şi să pună în evidenţă dimensiunea interculturală şi pe cea a incluziunii sociale;
– Rolul familiei în aplicarea prezentului curriculum este acela de partener, părinţii trebuie să cunoască şi să participle în mod activ la educaîia copiilor lor desfăşurată în grădiniţă;
– Conceptul de dezvoltare globală a copilului accentuează:
1. importanţa domeniilor de dezvoltare a preşcolarului
2. pregătirea copilului pentru viaţă şi pentru şcoală trebuie să aibă în vedere nu doar competenţele academice, ci în aceeaşi măsură: – capacităţi, – deprinderi, – atitudini ce ţin de dezvoltarea socio-emoţională, dezvoltarea cognitivă, dezvoltarea fizică în acord cu particularităţile sale de vârstă şi individuale. Programul anual de studiu se organizeaza în jurul a 6 teme (Cine sunt/suntem?; Când, cum şi de ce se întâmplă?; Cum este, a fost şi va fi aici pe pămînt?; Cum planificăm/ organizăm o activitate?; Cu ce şi cum exprimăm ceea ce simţim?; Ce şi cum vreau să fiu?). Pentru grupele mici abordarea se face prin cel puţin 6 teme anuale, iar pentru grupele mari este obligatorie abordarea tuturor celor 6-7 teme. In conformitate cu Curriculumul national, dar si adaptat nevoilor copiilor, salile de grupa sunt generoase si impartite pe arii de stimulare: Arta, Constructii, Joc de rol, Jocuri de masa, Biblioteca, Stiinta. Activitatile se organizeaza frontal, cu toata grupa sau pe microgrupuri, in cadrul ariilor de stimulare.
ACTIVITATI OPTIONALE
- LIMBA MODERNA (LIMBA ENGLEZA)
- DANSURI MODERNE
Periodic organizăm vizite la grădina zoologică, muzee, concursuri în aer liber, drumeţii, vizionări de spectacole de teatru şi circ. Pentru anul şcolar 2017 – 2018, Grădiniţa “Prichindeii” a incheiat mai multe contracte de colaborare cu diverse instituţii din oraşul nostru .
Exemple de activitati desfasurate impreuna cu alte institutii
- Biserica – “Un Strop De Credinta”
- Teatrul de păpuşi ” Zgubilici” , Bucuresti – “Micii zgubilici”
- Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Giurgiu – „Focul prieten sau duşman”
- Inspectoratul de Poliţie Judetean Giurgiu – „Micul pieton giurgiuvean”
- Medicul stomatolog – „Cum sa avem dinti sanatosi”
Parteneriate din cadrul programului activităţilor extracurriculare
- Scoala Gimnaziala nr. 1 , Giurgiu – “Pas Cu Pas Spre Viata De Scolar”
- Biserica “Buna Vestire” Giurgiu – “Un strop de credinta”
- Inspectoratul de Poliţie Judetean Giurgiu – “Micul pieton giurgiuvean”